۱۴۰۳.۰۷.۱۱

سمیه دهقان‌زاده- خبرنگار؛ «علی بحرینی» که به تازگی تابلویی در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله خلق کرده است، گفت: شهادت رهبر مقاومت، آغاز دوباره‌ای است که حزب الله قیام کرده، شتابنده به حرکت خود ادامه دهد که این حرکت ان شاالله منجر به آزادی قدس خواهد شد و من این مفهوم را در طرحی که برای شهادت حسن نصرالله کشیدم، پیاده کردم.

«علی بحرینی» پیشکسوت هنرهای تجسمی در پی خلق تابلویی با محوریت حزب‌الله لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی حوزه هنری در این باره اظهار داشت: این تابلو، کاری آنی است و در لحظه انجام شد و مربوط به همان شب شهادت سیدحسن نصرالله بود.

وی ادامه داد: من حس کردم که باید تولید محتوا انجام شود و یک‌امیدآفرینی اتفاق بیافتد. در واقع نگاه من در این کار، امید وامیدواری بود؛ اینکه بعد از شهادت سیدحسن نصرالله کار تمام نشده و حرکت حزب الله ادامه پیدا می‌کند.

بحرینی توضیح داد: من به یاد این مطلب افتادم که حقیقتاً سیدحسن نصرالله مانند یک شیشه عطر بود که با شکسته شدنش، انتشار پیدا کرد و باعث شد حزب الله جانی دوباره بگیرد و حتی برای انتقام هم شده حرکتی جدیدی آغاز کند و در واقع بر طبق  شعاری «آغازدوباره نصر الله» که در خیابان‌ها تهران  می‌بینیم، شهادت او، آغاز دوباره‌ای است که حزب الله قیام کرده و شتابنده به حرکت خود ادامه خواهد داد و ان شاالله منجر به آزادی قدس خواهد شد و من این مفهوم را در طرحی که برای شهادت حسن نصرالله کشیدم، پیاده کردم.

وی افزود: در واقع قبل از تولید تابلوی اصلی، در ابتدا کار پیش طرحی بود که انجام شد و بازتاب خوبی هم داشت و بعد از آن کارِ تمام شده این تابلو در ابعاد ۱۴۰×۱۰۰ همین مضمون را  با  نگاه جدی‌تر به موضوع بیان کرد.

وی  در ادامه گفت: امروز به همت دوستان حوزه هنری دیداری با افراد دفتر حزب الله در تهران داشتیم و این تابلو را به آن‌ها تقدیم کردم. ‌امیدوارم  این تابلو در اینجا هم دیده شود و حس یک هنرمند ایرانی در مواجهه با این ماجرا را انتقال دهد.

این هنرمند توضیحات این طور ادامه داد: در ابتدا این تابلو  در ابعاد  ۶۰×۵۰ برای انتشار در فضای مجازی تولید شد، اما به جهت محدودیت‌هایی اینستاگرام، ما از چهره واضح سیدحسن نصرالله استفاده نکردیم و از سایه‌ای برای نمایش چهره استفاده کردیم تا برای انتشار آن در بستر اینستاگرام مشکلی ایجاد نشود.

بحرینی در پاسخ به این سؤال که با توجه به واکنش‌های سریع  و هوشمندانه هنرمندان به اتفاقات مهم در ایران و در سراسر جهان، هنرمندان  جوان چطور می‌توانند  آمادگی ذهنی را برای چنین واکنش‌های  سریع کسب کنند، اظهار  داشت: من معتقدم تولید محتوای هنری مثل برخورد  یک عکاس و خبرنگار با یک خبر مهم است. اگر خبر و انعکاس تصویری آن با تأخیر عرضه شود، دیگر خبر نیست، بنابراین  اگر هنرمندان ما همزمان با وقوع این حوادث دست به قلم شوند و کار تولید کنند، ارزش  آن بسیار بیشتر است وقتی که مدتی برای تولید به آن زمان بخورد.

 پس من توصیه ام  این است که هنرمندان، به ویژه هنرمندان جوان  پای کار باشند و  اتفاقات اینچنینی که به وقوع می‌پیوند سریعاً کار هنری تولید کنند، چرا که جامعه آن موقع نیاز شدید به یک اثر جدید، ارزشمند و در خور آن ماجرا دارند.

این هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی درباره بربازدید از آثار نمایشگاه «سرسبز بود دره من»  استاد سیدعلی می‌رفتاح نیز عنوان کرد: به نظر من  هر کاری که در راستای انعکاس دلاوری‌های رزمنده‌ها در ۸ سال دفاع مقدس  انجام می‌شود، کاری مفید و ارزشمند است، اما از  جنبه و نگاه هنری، جا داشت که برداشتهایی از عکس‌ها و آثار صورت می‌گرفت  که حس خود نقاش نیز در آن دخیل می‌شد که عکس صرف نباشد، اما در عین حال استاد برای این نمایشگاه  زحمت کشیده بود و عکس‌های خوبی برای تولید انتخاب شده بود. ‌امیدوارم در سنوات دیگر  هم شاهد  کارهای بالنده‌تری از این استاد گرامی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha